არხის მხარდაჭერისთვის შეგიძლიათ გააკეთოთ დონაცია საქართველოს ბანკის მოცემულ ანგარიშზე: GE61BG0000000138099000
დღეს საუბარი გვექნება CDI და TDI ტურბო დიზელის ძრავებს შორის სხვაობაზე, თხოვნა იყო არხის გამომწერ ლევან ლურსმანაშვილისგან. #cdi #tdi #დიზელი TDI ანუ Turbocharged Direct Injection წარმოადგენს ტურბო დიზელის ძრავის დიზაინს, რომელსაც ახასიათებს ტურბოჩარჯერი და ცილინდრის პირდაპირი საწვავის შესხმა (სპრისკი). შემუშავებული იქნა Volkswagen-ის ჯგუფის მიერ ევროპაში. ძირითადად სწორედ ვოლკსვაგენის და მის მფლობელობაში მყოფ ავტომობილებში გვხვდება. ტდი იყენებს პირდაპირ ინჟეკტირებას (სპრისკს). საწვავი პირდაპირ ისხმევა ძრავის წვის პლატაში ინჟეკტორების დახმარებით. ამას გარდა ტურბოჩარჯერის დახმარებით მეტი ჰაერი ხვდება და იწვის ცილინდრებში. ასევე ხელმისაწვდომია ინტერქულერი, რომელიც ამცირებს ძრავის ტემპერატურას და შესაძლებელს ხდის საწვავის რაოდენობის გაზრდას. შედეგად ძრავს აქვს მეტი ძალა და ეფექტიანობა. TDI-ს აქვს დაბალი ზედაპირის არეალი, რომელიც ამცირებს სითბოს დაკარგვას, შედეგად იზრდება ძრავის ეფექტიანობა მინიმალური წვიდ და ხმაურით. Mercedes-Benz– მა ავტომობილებში დიზელის ძრავების ახალი ეპოქა შექმნა, “საერთო რელე პირდაპირი ინჟექციის” ტექნოლოგიით, პირველად გამოიყენა Mercedes-Benz C-Class- ში (202 სერია). CDI ძრავებს აქვთ საწვავის ხაზი ცენტრალური წნევის რეზერვუარის სახით (საერთო რელეთი), საიდანაც საწვავი გამოიყოფა ცილინდრებში, სოლენოიდული სარქველების მეშვეობით საჭიროებისამებრ. საერთო რელის ტექნოლოგიამ შესაძლებელი გახადა ძრავების დაპროექტება დაბალი გამონაბოლქვითა და მაღალი ბრუნვით, და სწრაფად გახდა დიზელის ძრავების ახალი სტანდარტი. Mercedes-Benz BLUETEC- ის უახლესი ძრავები ასევე ემყარება CDI ტექნოლოგიას. BLUETEC ტექნოლოგია დიზელის ძრავას ერთ-ერთი ყველაზე სუფთა და ეფექტიანად აქცევს მსოფლიოში. CDI ტექნოლოგია დიზელის ძრავის სრულყოფა მოახდინა და შემუშავდა კომპანია ბოშთან ერთად. ცდი სისტემა განსხვავდება რამდენიმე მნიშვნელოვანი თვალსაზრისით დიზელის ძრავების ტრადიციული დიზაინისგან, ასევე დიზელის ინექციის სხვა მეთოდებისგან. CDI ძრავებს აქვთ საერთო საწვავის ხაზი (ან საერთო რელე), რომელშიც წნევა შენარჩუნებულია მაღალ დონეზე, ცალკეული მაღალი წნევის პომპის საშუალებით. ეს ქმნის წნევის რეზერვუარს, საიდანაც საწვავი დისტრიბუციას ახდენს ინექციის საქშენებზე სოლენოიდული სარქველების მეშვეობით. რაც საკმაოდ გაუმჯობესებული ნარევის ფორმირების პროცესი ძველ დიზელ ძრავებთან შედარებით. ელექტრონული ძრავის სამართავი სისტემა ითვლის საწვავის მოთხოვნებს თითოეული ცილინდრისთვის ცალ-ცალკე, სიტუაციის შესაბამისად. CDI იწვევს საწვავის უფრო ნაკლებ მოხმარებას და დაბალ გამონაბოლქვს სხვა ძრავების ტექნოლოგიებთან შედარებით. CDI ძრავები ასევე ძალიან გამართულად მუშაობს, ძირითადად ეგრეთ წოდებული პილოტი ინექციის გამო. ეს ეხება წვის პალატების წინასწარ გათბობას, ცილინდრში ისხმევა მცირე რაოდენობით დიზელის საწვავი მთავარი საწვავის ინექციამდე. ეს იწვევს წნევის და ტემპერატურის ნაკლებად მკვეთრ ზრდას ძირითადი ინექციის დროს და ძრავა უფრო ჩუმად მუშაობს. სხვადასხვა ავტომობილების მწარმოებლები თავიანთ საერთო რელეიან დიზელის ძრავებს სხვადასხვა სახელებით მოიხსენიებენ: DaimlerChrysler’s CDI, Fiat Group’s (Fiat, Alfa Romeo და Lancia) JTD, Hyundai’s CRDI, Ford Motor Company’s TDCi (ამ ძრავების უმეტესობა დამზადებულია PSA- ს მიერ), Renault’s DCi, General Motors ‘/ Opel- ის CDTi (ამ ძრავების უმეტესობას აწარმოებს Fiat, სხვა დანარჩენი Bosch), Mitsubishi’s DI-D, PSA Peugeot Citroen’s HDI, Toyota’s D-4D და ა.შ. ანუ რომ დავასკვნათ თანამედროვე დიზელის ავტომობილების მწარმოებელი კომპანიების ორივე სისტემა CDI და TDI ფაქტიურად იგივეა უბრალოდ სახელი აქვთ სხვადასხვა სასამართლო დავების თავიდან არიდების გამო.